Küçük parçaların sipariş toplama işlemindeki hataları azaltma taktikleri Çalışanı suçlamak kolaydır, fakat sorunun köklerine odaklanmalısınız…
Sipariş toplama işleminde küçük parçaları, saymak ölçmek ve idare etmek daha zordur. Bileşen siparişleri veya büyük elemanlı siparişlere kıyasla daha fazla hatalara sebep olma eğilimindedir. Eğer hataları yaşıyorsanız, nedenlerini tanımlamayı denemelisiniz - ve ortaya bolca şüpheli çıkacaktır. Hatalara sebep olan şeyi buldunuz mu? Bulduktan sonra ne oluyor. Bu konuda bazı genel nedenleri ve çözümleri vardır.
İşte konuyla ilgili genel nedenler ve bunların çözümü;
Şayet süreç iyileştirmeye gidilecekse, başlangıç olarak “Altı Sigma” nın bir süreci olan DMAIC’ı değerlendirmelisiniz. DMAIC, İngilizcedeki Tanımlama, Ölçüm, Analiz, İyileştirme ve Kontrol fazlarının ilk harflerinden oluşur.. DMAIC ilk adımı ". Tanımlamak" dır. Yani hataların nedenini tanımlayınız- Neden sayım yapılmadı? Yanlış bir SKU veya yanlış bir miktar mı?
Yaygın olarak yanlış yapılan elleçlemeler nelerdir? Çeşitli hataların kök nedenleri nelerdir? Bunu biliyorsanız, sorunları sistematik olarak izleyip ortadan kaldırabilirsiniz.
Benzer parçalar birbirine çok mu yakın yerleştirilmiş?
Çözüm: Görsel olarak farklı veya boyut olarak farklı ürünleri birbirlerinin yanına yerleştiriniz, böylece ölçü veya görünümü nedeniyle yanlış elleçlemeyi minimize edersiniz. Şayet küçük SKU’ lu ve büyük ölçülü SKU’ların bulunduğu karışık kutuları yan yana yerleştirirseniz hata yapma olasılığınız zorlaşır ve siparişleri kolayca doğru olarak hazırlarsınız. Örneğin, bir raf modülünde küçük parçalar kutuları ile büyük hacimli parçaları karıştırarak farklı katlarda veya birbirlerine yakın olarak aynı katta depolayabilirsiniz.
Yüksek miktarlı elleçlemeyi nasıl halledersiniz?
43 adetli bir ürünün 3 adedini almak daha kolaydır. Vardiyalar uzadığında, işçiler tarafından yapılan sipariş toplama hataları, en dikkatli çalışanlarda bile daha yaygın hale gelmeye başlamaktadır. Toplama esnasında sayım işlemi bölünebilir, dikkat dağılabilir. Bu sorun zorlu sorunlardan biri.
Çözümler:
Sesli toplama sistemleri büyük ölçüde yardımcı olabilir. Kolay bir örnek verecek olursak, 43 ün birleşimi şeklinde yapılabilir. Bu durumda en azından bazı sistemlerde, sipariş hazırlayan, ses sistemini bir hesap makinesi gibi kullanarak ve her seferinde 5 ürün birden alarak, sistemi beş, beş, beş, beş, beş, beş, beş, beş ve üç diye bilgilendirebilir.
devam edecek....