SİPARİŞ TOPLAMA İŞLEMİNDEKİ HATALARI AZALTMA TAKTİKLERİ 2

Sipariş Toplama İşlemindeki Hataları Azaltma Taktikleri Bölüm 2

Çözüm: Toplama ve taşıma pozisyonları için yollar bulun, böylece depolama pozisyonlarında birçok küçük parça toplam işlemi için yeterince operasyon alanları/odaları olur.

Sipariş toplama ve paketleme için yeterli alanınız var mı?

Sipariş toplama bölgeleri ayırma alanları maksimum seviyede mi? Sipariş toplayıcılar kalabalık olduklarında, daha fazla hata yapmak eğilimindedir.

Çözüm: Toplama ve taşıma pozisyonları için yollar bulun, böylece depolama pozisyonlarında birçok küçük parça toplam işlemi için yeterince operasyon alanları/odaları olur. Dağınık ve kalabalık iş istasyonları hataları doğurmaktadır. 5S veya yalın düzen uygulaması, durumu basitleştirip netleştirerek, çalışanlarınıza operasyonlarını yapabilmeleri için vereceğiniz doğru ölçüdeki alan için yardımcı olabilecek başka bir örnektir.

Çalışma yüzeyinden uzakta, belirlenmiş alanlarda farklı tedarik ürünleri ve paketlere alan sağlayacak, çalışma alanınızı düzenlemenize yardımcı olacak konveyör iş istasyonları düşünmelisiniz.

Sipariş toplama elemanları işi rutine mi bindirir?

Gün be gün, uzun saatler boyunca aynı şeyi yapan çalışanlar, tek düze bir çalışmaya girip, işleri karıştırabilirler. Tek düze çalışma şekli, birçok bileşenlerin benzerliği yüzünden, küçük parçaların toplama operasyonlarında ciddi bir sorundur. Hataların yapılması daha da kolaydır.

Çözüm: Sipariş toplama esnasında çalışanların zihinlerinin meşgul olmasını istiyorsanız, yaptıkları operasyonları veya iş yerini değiştirmek iyi bir fikirdir.

Belirli bir kısımdaki parçalarda hata oluşuyor ise, kutuların veya paketlerin yerini değiştirin. Böylelikle toplayıcı kişi lokasyona daha fazla dikkat etmek zorunda kalacaktır.

Sadece birbirlerinin durumunu anlamaya yardımcı olmak, iş yükünü değiştirmek ve görsel ve zihinsel “karıştırma” yı önlemek için toplama ve paketleme işlerini yapanların görevlerini değiştirmek mümkün mü?

avadanlıkSonuç: Çalışanlarınızı çapraz olarak yetiştirirseniz, etraflarında meydana gelen durumları ve parçaları daha iyi kavrarlar.

Ağırlığa göre sipariş toplama yapıyorsanız, teraziniz kalibre edilmiş mi? Terazi entegreli konveyörler ve kabul edilebilir bir tolerans, sisteminiz doğru yapılandırılmış ise, son derece doğru olabilir. Terazi herhangi bir hatalı ağırlık algıladığında, sisteminiz, rota "istisna" şeridine için izin verebilir. Eğer terazi kullanıyorsanız, terazinin doğruluğunu sağlamak için mutlaka kalibre edilmiş olduğundan emin olunuz.

Çözüm: Sipariş toplama işleminde kullanılan herhangi hat entegreli veya müstakil terazilerin rutin olarak kontrol, bakımı ve kalibresi yapılmalıdır.

Sadece çok fazla çalışan hatası mı var? Çevrelerindeki süreçler nasıl olursa olsun insanlar zaman zaman hata yapar, bu yüzden küçük parçalar kalite kontrol sorunları için en muhtemel yerlerden biridir.

Çözüm: Her sipariş için çoklu denetimleri oluşturmanız gerekmez. En önemli ve hata yapılma olasılığı oranı en muhtemel olana odaklanabilirsiniz. Hata oranlarını azaltmak için manüel kalite kontrol süreçleri, çifte sayım ve personel değişikliği yapınız. Bu aşağıdakilerin bir karışımı olabilir:

  1. Hata geçmişine sahip toplayıcıların çalışmalarını kontrol edin. Bu toplayıcıları geliştirmek veya uzaklaştırmak için yollar bulun.
  2. Geçici çalışanlar veya yeni çalışanların işlerini kontrol etmesi için daimi bir eleman atayınız. Deneyimli ekip üyeleri teknik ya da bilgi birikimi ile genellikle sorunları düzeltebilir.
  3. En önemli işi yapmak için iyi çalışanlarınızı kullanın. "Sıcak" siparişler, çok önemli müşteriler veya kritik siparişler için en deneyimli toplayıcılarınızı kullananın ve onları çift onları kontrol edin.
  4. En kötü hata yaparak çalışanlara odaklanın. Sorunlu kısımların hata oranları düşürülene kadar, her zaman kalite kontrol / çift kontrolleri atayın.
  5. Toplayıcılar verimliliğin kaliteden daha önemli olduğuna mı inanıyor? Toplama ekibinden verimi arttırmak için baskı hissedip hatalara neden olabileni bulun. Şayet toplayıcıları yönetimin kalite yerine verimliliğe daha önem verdiğini düşünüyorsa, hata oranları artırabilir.